Friday, June 11, 2010

KeindahaN yg Hilang

Keindahan pagi yang hilang...????


waahh..assalamualaikum dear diari... entahlah untuk ke berapa kalikah..aku rase pagi2 aku suram..
as usually bangun tito..mandi..siap2..start kete then g keje...
aku sure sangat2..korg mesti penah rasekan korang kene buat satu bende yg korg rase
xseronok n di sebabkn terpaksa kan...
so pagi2 ne npagi yang sebelum ne jugak aku rase bende yang same..
aku pegi keje dalam keadaan yang terpaksa dan atas dasar tanggungjawab je..
sbb if klu xkeje sape nk bagi duit belanja aku hari2 kan...


aku betol2 rase tekanan idup aku sepanjang awal tahun ne sampai la skg..
aku dah cube kuatkan semangat aku ne..
try tuk smile n lupekan sumting2 yang buat aku serabut..tapi napelah semua  2 xmenjadi...
-ohh im very sadness-
aku dapat rase kan aku skg ne mcm xde ruang untuk aku dapatkan ape aku nak
sbb kadang2 aku sendiri xfaham ape yang aku nak kn..
aku rase aku ade 1 family n sedare2 yang tersangat lah baik indah.. atau cume aku sendiri yang sempitkan diri 
aku????...aku mcm xde arah tujuaan...aku sendiri xsedar xtau..
mane akan aku dapatkan arah tujuaan idup ne...


untuk yang ke 2nd kot aku rase..aku nk buat keputusan tuk berenti keje dari tempat ne..
sbb aku langsung xpenah rase seronok kje kat sini.. tapi diam2 x diam dh 1 tahun aku kutip 
pengalaman n mkn2 gaji dalam opis ne..
korang penah rase x..diri korg kesorangan????mcm 2 la yang aku rase dalam opis ne..
jasad aku je ade kat opis tapi pikiran otak ne..melayang..jauh..
arrrrr... semua ne mcm satu kepura-puraan bagi diri aku..
aku dh cube kuatkan hati ne tapi aku rase aku xmampu lagi..


sebagaimana aku xmampu untuk teruskan n pertahanakan hubungan aku...
aku sedar aku tau semua cinta, sahabat n enviroment keje skg buatkan aku btol2 xtahan..
owhh xsesuai xtahan tapi lebih kepada cnfius dengan perasaan ne sebenarnye,,,,


1. keje ; bos baik, gaji ok lah dari xde kan,,tapi suasana keje yg xde teman..++ yang kadang2 aku rase aku cme jadi jaga je dalam opis ne...uisss 1 thun ne pn dah kire baik la aku bertahan dalam ne..
tapi ape aku nk ckp kat boss aku ne if aku nk berenti???? korng ade idea????..sbb klu aku xde cnfem la kucar kacir opis ne punye dukumen beb...bkn nk kate aku ne bijak sgt...tapi sume keje2 aku yg buat aku yang uruskan..tapi sampai bile aku kene pk hati orang je..diri sendiri????

2. Boyfrens ; ne la lagi susah nk sebut..senang cite ade jodoh ade la... aku xnk putuskan hubungan ne tapi aku nk diam kn diri boleh??? aku ego?????? owhhhhh...bagi aku tahap kesabaran aku pn ade batasnye..aku cume harap die sedar 1 hari nanti tapi aku harap semuanye belum terlambat...biar la walau sape2 nk tujukan kate makian hinaan kat atas perempuan yang bernama AniSAh ne.. aku xde hak nk teruskan cite kat cini...

3. Impian ; mampu ke aku gapai sume impian aku???? aku xtau sure kot ape impian aku skg ne.. yang aku tau..aku nk lari n ketenangan yang buat aku rase kegembiraan..aku nk msuk U aku nk blaja..aku nk buat semua yang aku xdapat buat yang aku takut sgt zman aku kat politeknik dulu.. sbb ape sbb self-confident aku xde.. n naow aku yakin aku pasti dapat laksanakan..

4. hati : hati ohhh hati..hati xkan menipu.. aku xatau aku ne pendendam ker?? tapi sekali aku terluke xkisah la wit sape2 kwn2 ke bff ke..aku still boleh berbaik tapi maaf la andai layanan aku xmcm dulu..bile dh terdetik 2 perasaan dlm ati ne..semuanye jadi len..mcmne la yang aku rasekan.. aku susah nk jumpe n angkat nk tanyekan kabar mereka2 yang aku terase ati.. zalim ke aku ne...?????? sbb ne la yang terjadi dalam diri aku..tapi aku xkn luahkan kat dorg2 ne..sbb aku cukup faham dorg akan perasan dengan sikap aku ne..aku akn tipu mcm2 care..klu boleh aku xnk amik tau..lagi.. dari aku bertindak baik aku diam..
2 la ati ne.. sbb aku rase aku dh penah luah kat mereka di sekeliling aku..nmpak je aku pemaaf tp bile kuase VETO dh kuasai diri maaf aku xkn lagi jadi sebaik2 manusia punye hati,,,



adehhh..penat la plak bebel panjang2 ne..tensen tau..hahah.. tapi nk buat mcmne..ini jela rutin aku skg...aku xde kwn2 nk berckp selama 8jam waktu bekerja.. ishhhhhhh......
nnti aku sambung lagi na...

No comments: