Tuesday, July 2, 2013

SHAKLEE ESP

Kurus-Kurus dan Kurus but of cos la kurus yang sihat ada energy bukan kurus sebab tak makan okee..
azam dari awal tahu hari tu memang nak kurus so aku pun dengan gagahnya telah mencuba la minuman soya ala-ala susu ini.. yess lepas buat review  baca itu baca ini then aku pun terperangkap dengan supplement jenama SHAKLEE aku dah lama dengar tap ofcos la beb student takde bajet gitu so aku pendamkan la niat nak mencubanya, nak menjadikan kisahnya cousin aku ini pulak dah jadi ahli so dia pun bagi aku harga ahli je kira murah dekat rn20-30 jugak la dari orang-orang luar yang jual..

gigihnya aku membeli Shaklee dengan duit loan aku beb, amik kaooo sanggup mak nak beli bende-bende alah nie...

ne la bende yang aku minum harga dalam RM121.50 je


rasa dia mula-mula masuk tekak tue biasa-biasa je sebab aku ne orang yang minum susu, juz tak berapa manis je ala but its ok.. aku pun dah start google rasepi-resepi yang aku boleh buat macam-macam la yang aku jumpa, so aku strat la minum esp+ twister tropicana, esp+honey, esp + nesvita.. best sangat-sangat kenyang pun kenyang kira dia kurangkan nafsu aku makan la.. siyes bende ne paling best aku minum 

Now aku consume minum esp shaklee untuk botol yang ke-2 and skrg tengah order botol ke-3, kira berbaloi-baloi la.. 1 botol tahun dalam     1 1/2  0r 2 bulan la, kira oke la.. jimat pun jimat sebab apa cos aku kurang nak beli makanan or nasi time petang-petang masa kat uni, aku sanggup kot p cari duit poket semata-mata nk beli esphehehe... rasanya untuk 1st botol im lost 3 kg oke... siyess so bdan kembali maintain kepada berat asal kot ..
 banyak gile kebaikan-kebaikan dia yang aku google, tapi kalau korg google mesti cakap baik untuk ibu yang menyusukan anak kan.. act xda dia sesuai untuk semua orang :)


Faedah ESP mmg banyak. Antaranya: 

1. Kekal Muda : Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga. 
2. Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

3. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

4. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.

5. Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

6. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.
7. Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

jumpe entri seterusnya :)