Sunday, August 4, 2013

Be yourself be who You are

assalammualaikum..

Alhamdulillah rasanya lama tak menjenguk laman ini huhu, maaf la sekarang nie dah start my interns days for 3 month so quit busy, bukan busy ape pun tapi really tired seriously, yessss tired with my mind and body..
a lots of story nak sharing since anis strat interns ini and now dah 26 ramadhan :) allhamdulillah Allah still gave me time untuk mensyukuri nikmat yang di berikan.


15/7/2013

the date : this is my first day going interns in cyberjaya my first impression quit okey la.. tapi tah kenapa sejak hari pertama aku jejak kn kaki dekat company tue hati aku mula rasa berbelah-belah, ya i dont know why?? nak sedapkan hati trying thinking a positive , oke tak pelah dah first day kn, okey first dah kene hentam with my boss/ my supervisor okeee seriosly high expectation kot yang di buat, lagi2 always speaking, buatkan aku cuak jugak la dah la orang melayu al faham jela if melayu kalau speking macam ne kn mesti la dia pandang siniss je dengan aku yang tergagap-gagap ini. Aku rasa masa tue aku lah manusia paling kerdil sekali terasa kecik je ( boss aku mmg bdan besar pun huhu) ya i know im not good speaking and not very fluent tapi aku tak la teruk sangat sampai tak faham ape-apa, ( ding my degree byk improve aku punya english rather than before)first day dia dh bagi kerja yang agak mencabar sebabnya im the only one yang doing marketing at that company, doesn't have sales department oke!!! aku anggap semua ini takdir tuhan dan ujian dari Allah nak tengok sejauh mana hamba-Nya ini mengingati dia, memang aku rasa susah sangat time 2.. yang lagi haru aku sendiri tak sangat di dedahkan dengan product-product syarikat memang aku tak faham fungsi and programme dorang so confirm take time la.

Allah uji aku lagi, kali ini dia uji dengan aku tinggal dekat umah sewa sorang-sorang time bulan puasa housemate balik kamping ( kami tinggal ber-2 je dalam umah ) seriously menitik jugak la air mata ini, aku tak bagi tau pun family aku yang aku sorang dekat umah tue aku takot mak risau :( tapi tak pelah aku yakin aku kuat yess aku dapat tido and duduk umh tue YESS aku dah buktikan aku kuat !!


sejak hari pertama lagi aku dapat rasakan ini bukan dunia yang aku cari, aku rasa aku dah pilih tempat yang salah, hari-hari aku mengadu dekat seha, aida, nadia ( whatapps je ) huhu dorng jauh, aku sedih sangat korang sangat-sangat sedey, kadang aku terfikir apa sebernya yang Allah aturkan untuk aku dalam hidup ini, aku sendiri tak tahu, tiap-tiap malam jugak la aku buat solat istiharah mintak petunjuk dari Allah betol ke apa yang aku tengah buat skarg ini, betol ke ini kerja pilih aku, tempat aku nak mencari rezeki :(



4/8/2013

rentetan perasan,kehibaan, rasa ini semua membuatkan aku kadang-kadang tertanya-tanya dalam diri aku, dah rasa itu, ye rasa itu sampai sekrang, perasaan itu ada, company itu bukan yang terbaik untuk aku, gerak hati aku tak pernah tipu Allah beri anugerah perasaan gerak hati itu untuk aku, ye aku terpaksa buat intern di syarikat itu sebab terpaksa, im not hepy, aku buat atas amanah yang di beri demi selangkah untuk segulung ijazah....... mungkin sebelum ini aku punya perasaan membuak-buak nak kerja dengan company besar TOP Company macam yang aku tengok dekat cyber, tapi bile aku dah rasa sendiri itu bukan dunia aku, bila orang lain pakai kete cantik-cantik mewah-mewah memang satu motivasi untuk aku yess motivasi untuk menjadi setaraf seperti mereka tapi itu bukan dunia aku..................................................................


aku rela hidup dalam dunia yang sederhana, yes rezeki allah ada dekat mana-mana bukan hanya dekat tempat yang gah-gah bercampur dengan orang yang spekang-spekang je.. aku percaya Allah bagi rezeki dengan pelbagai cara salah satunya rezeki kegembiraan , kebahagiaan, kesihatan dan rezeki untuk mencuba mencari keredhaan Allah... contoh terbaik aku mak ayah aku sendiri, dorg bukan dari golongan terpelajar tapi dorg berjaya didik aku sampai aku ketahap ini :) terima kasih mak terima kasih ayah...


kadang-kadang bila aku tak hepy aku nak jer buat kerja halai balai dekat ofis tue, OHHH Tuhan berikan aku kekuatan, bila aku fikir and renung balik mungkin ini caranya Allah nak bagi aku lihat sebuah erti kehidupan , kehidupan yang pernah aku nak kan impikan sebelum aku menjadi semakin lalai, ohhh ramadhan 2013 terima kasih kerna menjadikan aku insan yang lebih tabah, kuat sabar dan aku semakin mengungati mu sebelum aku terlajak dalam dunia...

Ya Allah berikan lah aku kekuatan untuk menghadapi hari hari mu ini yang mendatang....mungkin gerak hati ini lah yang Allah nak tunjukkan padaku :) untuk menjadi umatnya yang lebih mensyukuri



SEMOGA AKU TABAH