Friday, February 10, 2012

Baksis ~Terengganu~

Allhamdulillah..praised to  Allah...

assalammualaikum.. hari ini rasa nye aku sendiri tak tahu nak mulakan cerita yang macam mane la dalam blog aku ini..aku malu keh~~keh sebab aku tahu aku buat blog ne saje nak suke-suki sharing my heart my feeling my lov my story thanz buat kawan-kawan aku yang instinct aku dapat rasakan yang korg tue silent reader aku kan kna..kan..alala malu pulak.. eventhough aku sendiri terkejuzz badak (ala-ala besar gitu) sebab kawan ada kol yang kadang-kadang dia ada bace blog picisan romantika aku yang hangat-hangat ayam tak berbaja nie.. TQ ye..

ok aku just nak sharing about my experience la masa aku bermalam 3 hari 4 malam ehh  yea kot kat terengganu aku pun dah lupa la.. aku tau korang mesti dah biasa sangat la dengar budak-budak yang duduk kat universiti ne tak sah kalau tak if tak jadi anak angkat and join program baktisiswa right :)
ohh no.. aku ne adalah salah sorg la yang merelakan diri untuk join okey walaupun pada dasarnya aku ne sebenarnye susah nye la nak tinggal kat umah orang, aku ingat lagi masa kecik2 siap nangis guling-guling atas tanah sebab tak nak kene tinggal dengan mak bapak aku samapaikan umah nenek aku pun jangan harap la beb.. haha mesti korg rasa aku anak manja kan ohhh tidak sebernarnya cume memang dari kecik aku ne penakut..kih maklumla anak sulung ade sorg je adik perempuan.. tapi aku dah berpunya teman hati..kih2

ahh..lantak la kan yang pastinye jadi anak angkat pada keluarga nelayan ne syok jugak korang nak tau sebab ape..tiap-tiap hari kalau kalau bapak ada rezeki lebih ketam, udang, ikan besar bapak jos pun korang boleh makan tau, sotong ohhh.... kirenye kalau nak tambah enzim and protien 2 sangat-sangat bagus.. bagi aku keluarga ne layan ini bagus jugak kalau macam aku yang memang lahir dalam keluarga ala-ala petani tanam sawit dah tentu-tentu aku akan rasa jakon ~ u know jagon~ ala sama beradik dengan batak sampai kan ketam-ketam yang fresh tu aku sanggup habiskan maklum la harga ketam  maaa oiii mahal ya ampun kalau korang rajin pegi la kat jeti-jeti.. aku memang sangat syokkk okee...... udang ketam fresh ..sedap.. aduhh dah meleleh dah rasanye air liur..



                                                     
                                                                       sumber google :)


                                                                sumber google jugak
umie angkat saya xla masak sotong camne tp dorang goreng je sotong tue pastu cicah sambal kopok leko
perghh sedap gile kalau tak silap aku dorang panggil masakan tu sotong goreng bodo ..haha laku mula-mula dengar memang gelak tahap semput okey.. sempoi..

masalah?? ohh masalah yang paling mengelikan bulu tiak aku adalah dari segi bahasa..aku kadang punye la payah nak terjemahkan ape la yang penduduk-penduduk kampung nie dok kata.. but some people says " pergi kandang kambing mengembek masuk kandang lembu mengembooo" ehh betol tak..hehe so we must adapt what other culture that we enter :)

 geng baksis korang memang sempoi di hati ku :)
balik uum nanti kte gathering sama-sama oke..

                                                         
                                                                ~geng kampung rajawali~


~paling mahal oke~


No comments: